top of page

׳אנטמן והצרעה: קוונטומאניה׳ הוא לא האנדגיים הבא

רז משאט חושב שאי אפשר להתעלם ולא להדגיש את קאנג. הוא היה פשוט מהפנט ו״כובש״ 😉


פוסטר הסרט ׳אנטמן והצרעה: קוונטומאניה׳. תמונה: דיסני/מארוול.
מהפנט וכובש. מישל פייפר בתפקיד ג'נט ואן דיין, מתוך הסרט ׳אנטמן והצרעה: קוונטומאניה׳. תמונה: דיסני/מארוול.

הביקורת נכתבה בשיתוף יובל פרידמן הידוע בכינויו Marvel4u


פתיחה

חיכיתי מאוד לצפות ב"אנטמן והצרעה קוואנטומאניה" מסיבה אחת מרכזית והיא כמובן קאנג הכובש. קאנג הוא דמות, שאני מאוד אוהב מגיל קטן, וחיכיתי שנים שיגיע ליקום הקולנועי. מאז פרק סיום העונה של לוקי אני מצפה בכליון עיינים להופעה הבאה שלו, מה שהעלה את מפלס הציפייה שלי לשמיים ולכן כשמצאתי את עצמי מתיישב בקולנוע, ממש קיוויתי והתפללתי שלא אתכזב.

אז האם התאכזבתי אתם שואלים? ובכן, לא בדיוק. כלומר: לפחות לא מקאנג, ובטח לא מהסרט כולו, אבל אין ספק שהוא עדיין לא סרט מושלם. איך זה קורה? בואו נצלול לפרטים:


עלילה וכתיבה

אין ספק שהעלילה והכתיבה היו החלק המורכב ביותר בסרט.

מצד אחד היו בעלילה חלקים נהדרים. שמחתי לראות קודם כל את ההתייחסות לאירועים קודמים שקרו ביקום הקולנועי, בין אם זה למלחמת האזרחים, מלחמת האינסוף, הסנאפ, הבליפ ואנדגיים, ששולבו היטב בעלילה ובסיפור, וחיברו אותנו די טוב לעלילה בהתחלה.

בנוסף, למרות שמדובר בסיפור שמתניע את השלב החמישי בכל הכוח, הוא עדיין מתרכז באנטמן ובעולם שלו בצורה מדוייקות ועניינית, ולא זונח אותו הצידה, ומרגישים שמדובר בסרט של אנטמן לפני הכל ולמרות הכל.

אפשר גם לומר, שהסיפור מלא ברגש ולב (במיוחד בין קאסי וסקוט) ובדינמיקות בין דמויות, שפשוט היה לי כיף לראות ולחוות על המסך הגדול.

האקט השלישי אדיר! היה פשוט תענוג לראות אותו על המסך האקשן הסיפור והעולם מתנקזים לנקודת שיא מרהיבה ומהפנטת, שריתקה אותי אל המסך מההתחלה ועד הסוף, ותכלס הכי כיף שיש שיא כזה לסרט.

כתיבת הדמויות הייתה מצויינת ברובה: אנטמן ומשפחתו היו כיפיים וקלילים כמו שציפינו מהם להיות, והדמויות החדשות ברובן היו מעניינות במידה מספקת.

אבל כמובן שאי אפשר להתעלם ולא להדגיש את קאנג – זה היה פשוט מקסים מהפנט וכמובן ״כובש״ 😉 כתבו אותו בדיוק כמו שהיו צריכים: חסר רחמים, חזק ומטורף . אין ספק שהוא גונב את ההצגה בכל רגע ורגע שהוא נמצא בה, ואנחנו רק מתים לראות מה ואיך יעשו בו שימוש בעתיד, כי באמת שביססו פה נבל טוב, שבקלות יכול להוביל את הסאגה החדשה לגבהים שאנחנו מצפים ממנה.


You are out of your league, Ant-Man.

- קאנג הכובש


יחד עם זאת יש גם כמה חסרונות בעלילה שראוי שנציין.

ראשית, היא מתחילה בקצב לא טוב ולא אחיד, שקצת נמרח וחוזר על עצמו, ויוצר מצב שבו לוקח לסרט המון זמן להתניע ולהגיע לפואנטה וחבל שכך, כי היה אפשר לנצל את הזמן יותר נכון.

בנוסף, בעוד הכתיבה של מודוק הייתה מדוייקת השימוש של מודוק בסיפור היה קצת מאכזב, וחשבנו שיהיה אפשר להשתמש בו בצורה נכונה וברורה יותר.

בסוף הסרט יש כמה סצנות קצת מוזרות וכיווני עלילה שקצת מרגישים מנותקים ומשום מקום – חבל כי הם היו מיותרים ובהחלט היה אפשר לוותר עליהם. אבל בתכלס החסרון הכי גדול של הסרט, זה שהוא לא משמעותי כמו שרציתי שהוא יהיה. בסופו של יום הסרט מתחיל בנקודה מסוימת ומסיים פחות או יותר בלי יותר מדי השלכות או משמעות לדמויות, וזה מפספס המון, כי היינו רוצים לראות איזושהי השלכה על הדמויות ועל העולם שלהן, במיוחד שבמהלך הסרט כמה וכמה פעמים מייצרים תחושה של משהו גדול ומשמעותי שעומד לקרות, ואז מפספסים אותה ובגדול, ותכלס זה מבאס.

אבל למרות הכל כן נהנתי מהסיפור והעלילה והן העבירו לי שעתיים די בכיף.


פרסומת


משחק ושחקנים

כולם היו מצויינים לדעתי, מגדול ועד קטן 😉

אני חייב לציין את המשחק של ג’ונתן מייג׳ורס (קאנג) ששיחק בצורה מדהימה, אמינה, הבין את הדמות בצורה מעוררת הערצה ופשוט גנב את ההצגה בכל פעם מחדש. קאנג היה מושלם גם מבחינת עלילה וגם מבחנית משחק ובאמת שאפו למייג׳ורס על כך! וכמובן פול ראד זה פול ראד ואין על פול ראד.


בימוי וויזואליות

הסרט, שכמעט כולו מתרחש בממלכת הקוואנטים, עשוי בצורה ויזואליות מהפנטת ומרהיבת חושים. העולם הקוואנטי היה יפיפה ומרהיב, והיה תענוג ויזואלי אחד גדול לצפות בו. בנוסף, כראוי לסרט על אנטמן, יש המון משחקים עם הגודל של הדמויות והפרספקטיבות שלהם בגדלים שונים, שעשויים נהדר. פייטןן ריד שיחק אותה.


עולם עשיר. מתוך ׳אנטמן והצרעה: קוונטומאניה׳. תמונה: דיסני/מארוול

סצנות אחרי הכתוביות

סצנות לפנטאון! הסצנה הראשונה היתה מהפנטת, בילד אפ רציני לעתיד היקום הקולנועי הרחוק ומאוד נאמנה לקומיקסים! הסצנה השניה בונה הייפ גדול לפרויקט מאוד מאוד קרוב, שיוצא עוד השנה . אם לא הייתי ברור – הסצנות האלה הן פשוט חובה! מי שקם מהכסא שנייה לפני – מפספס.


לסיכום

למרות עלילה שקצת מפשלת ומפספסת במשמעות, שלה אנחנו מקבלים סיפור טוב ומלא לב, עם הצגה ובנייה של המוליטווירס וקאנג בצורה פנטסטית. יחד עם משחק נהדר ובימוי מרהיב, אנחנו מקבלים סרט טוב, כיפי ומהנה, שהוא אולי לא האנדגיים הבא, אבל אין ספק שהוא עדיין סרט אנטמן טוב.


ציון סופי לסרט ״אנטמן והצרעה קוואנטומאניה״ – 7.5/10 – לא האנדגיים הבא אבל בהחלט סרט אנטמן טוב.



פורסם במקור בבלוג ״סרטים ושאר ירקות״.

 
קצת על רז משאט:
ליטל גלעם

הי, קוראים לי רז משאט ואני פעיל בקהילות ובתחומי הסדרות, הסרטים, משחקי המחשב הגיקיים בכלל ומארוול בפרט!

מאז שאני קטן העולם הגיקי אפף אותי והקסים אותי, ובשנים האחרונות החלטתי למנף את התחושה הזו ולהתחיל להיות מעורב בו, כי תכלס, אין יותר טוב מלחלוק את התחושה הזו עם אחרים. מאז הספקתי לנהל כמה מהקהילות הגיקיות הגדולות בישראל כמו Marvel Cinematic universe Israel היקום הקולנועי של מארוול, דיסני פלוס ישראל (ולאחרונה הצטרפתי לצוות האדמינים של הגיקיה), להקים את "גיגי & נינו הפקות" ולהפיק הקרנות מעריצים ענקיות בארץ, ומדי פעם גם לכתוב ביקורות על התכנים שאני כל כך אוהב בבלוג שלי "סרטים ושאר ירקות" :)

מקווה שתיהנו מהתכנים ומהביקורת שעולה לאתר. מוזמנים ומוזמנות לכתוב לי את דעותיכם.


 






08/03/2023

׳אנטמן והצרעה: קוונטומאניה׳ הוא לא האנדגיים הבא

רז משאט חושב שאי אפשר להתעלם ולא להדגיש את קאנג. הוא היה פשוט מהפנט ו״כובש״ 😉

פרסומת

bottom of page