top of page

הסרט לא ניסה להיות משהו אחר בכוונה שלו ולהפוך להיות סרט גדול יותר. לא. זה סרט אנטמן קלאסי וטוב שכך.

״The Critic״ חושב שהתסריט קצת מוסבר מידיי ולעיתים מזלזל באינטליגנציה של הצופה, אבל זה נסלח כי זה לא הפריע, רק קצת האט את הקצב.


פוסטר הסרט ׳אנטמן והצרעה: קוונטומאניה׳. תמונה: דיסני/מארוול.
פול ראד בתפקיד אנטמן, מתוך הסרט ׳אנטמן והצרעה: קוונטומאניה׳. תמונה: דיסני/מארוול.


ישבתי לראות את הסרט שפותח את השלב החמישי של מארוול. סרט שמציג נבל-על, אולי את אחד הנבלי על הכי הכי... אבל, נבל-על שלא מקבל את הכבוד הראוי לו... אז, בגדול סרט טוב עם סיום לא טוב! אולי רע... בואו נרחיב:

סקוט לאנג, שכבר בפנסיה מענייני גיבורי-על וחי על זרעי הצלחת העבר, מסתבך כאשר נשאב בטעות יחד עם משפחתו לממלכת הקוונטום וכדי לצאת משם הם עוברים חתיכת הרפתקה, בה פוגשים את אחד הנבלים החזקים אי פעם ביקום של MCU -  "קאנג הכובש".


אז, מדובר בסרט טוב נתחיל בזה. הפאנצ'ים בו עובדים, הקומדיה לא לוחצת מידיי, היא בטוב טעם ובנוסחה המארוולית המצוינת. לטעמי, התסריט קצת מוסבר מידיי לעיתים ומאכיל בכפית. כאילו, קצת מזלזל באינטליגנציה של הצופה, מין סרט לילדים בלבד שלא מבינים וחייב להסביר להם לפרטי פרטים איך תאוריית הקוונטים עובדת ומה זה? קצת, יותר מידיי הסברים אבל נסלח כי זה לא הפריע, רק קצת האט את הקצב.



פרסומת



העולם אליו נכנסים: "ממלכת הקוונטום", רעיונית- מהמם! ולראות את זה באיימקס הייתה חוויה טובה. חוויה שמאוד הזכירה את העולם של "אווטאר" ו"מלחמת הכוכבים". כאילו הגיבורים שלנו הגיעו לפנדורה ורואים: יצורים מיוחדים, מקומות זוהרים וכל מיני סוגי צמחים הזויים. אבל, זה לוקה בחסר והאפקטים היו פחות טובים ואיכותיים. לסרט סטנדרט זה עובר! לא מה שמצופה ממארוול! ממש לא! רעיונית "ממלכת הקוונטום" הייתה מצוינת התרגום שלה למסך הייתה ברמת הטובה. יכולה ומסוגלת ליותר טובה. אציין שהיו מקומות בסרט שכן היה טוב יותר והיו מקומות שפחות. אולי, עוד איזה חודש של עבודה ממוחשבת, זה היה משתפר יותר. התלבושות והארט במקומות שהיה פחות עבודת מחשב נורא הזכירו את "מלחמת הכוכבים" היו טובים והיה כיף לראות אותם. היו די הרבה רפרנסים ל"מלחמת הכוכבים" ועוד סרטי מדע בדיוני שזה נהדר.

אפקטים ממוחשבים- לא טובים, ממודוק והעולם. בכל סרט אחר זה סבבה, למארוול- לא!. נראה כאילו שהאחראים על האפקטים התחלפו שם מאז ת'אנוס.. מעניין מה קרה שמארוול בירידה מהנושא הזה!? חבל, כי הייתה רמה גבוהה מאוד!

היו המון חלקים טובים בסרט שמהנים. ג'נט שחוזרת לממלכת הקוונטום ונחשף הסיפור שלה והחוויה שעברה שם, הפתיע אותי לטובה, ונהדר שהרחיבו לה את הסיפור ונתנו לה מקום. בגדול הסיפור של אנטמן כדמות פשוטה נשמר למרות שהוא נכנס לעולם שממש לא פשוט. אבל, היותו אנטמן "האזרח הקטן" שמגן על האזרח הקטן היה שם, מהבחינה הסיפורית, וזה שמר על הטרילוגיה של אנטמן ועל אותו קו! הסרט לא ניסה להיות משהו אחר בכוונה שלו ולהפוך להיות סרט גדול יותר. לא! זה סרט אנטמן קלאסי וטוב שכך.


פה נכנסת הטעות השיווקית לסרט בעיניי! כי הסרט קיבל הייפ ברמה של נוקמים והוא לא שם ואז הצפייה אליו גדולה ממה שהוא יכול לספק לנו כצופים. טעות נוראית של מארוול וזה לא קורה רק פה, וחבל!

אז פייגי חייב להבין משהו: אולמות הקולנוע יתמלאו ככה או ככה! לא צריך לתת הייפ מטורף לכל סרט שיוצא, לדעתי זה הורס. אם הסרט לא היה מקבל הייפ מטורף, הייתה האכזבה קטנה יותר מצד הקהל, ולעומת זאת, הייתה יכולה להיות הפתעה גדולה לצופים. כי כסרט הוא עובד למרות הבעיות בו. מודוק היה מצוין בסרט ואהבתי מאוד את סגירת מעגל שעשו איתו מהסרט הראשון. ויזואלית היה נראה פחות טוב וממש ראו שזה מחשב אבל עלילתית ותסריטאית היה מצוין, מצחיק, כיפי ועושה חייל עם אנטמן הראשון.


מערכה אחרונה בקצב טוב ומהודקת. אך, לוקה בחסר מבחינת כתיבה! הפתרונות שלה היו מונפצים, מהירים וריקים מתוכן. ללא גיבוי אמיתי. כמו עניין הנמלים של 'פים' שנכנסו "לממלכת הקוונטים" ונחתו בנקודת זמן אחרת? מה? איך? לא ברור! פתרון קל מידיי ולא מגובה. עוד דבר שחבל כל-כך זה שיש את אחד הנבלים המטורפים במארוול ונמלים הורגות אותו! לא ברור! הקרב הגדול בסיום היה יפה ויזואלית, באקשן טוב, מותח ומרים! אבל, אני חושב שהחלק האחרון היה לא נכון סיפורית ולא תרם לעלילה. שאנטמן והצרעה מנצחים את קאנג!? זה היה לא אמין, קל מידיי, לא תרם לעלילת הסרט ולא לעלילה הכללית וחבל! קצת בזבוז.

 

פול ראד בתפקיד סקוט לאנג/אנטמן וקת׳רין ניוטון בתפקיד קאסי לאנג, מתוך הסרט ׳אנטמן והצרעה: קוונטומאניה׳. תמונה: דיסני/מארוול.
קת׳רין ניוטון בתפקיד קאסי לאנג, מתוך הסרט ׳אנטמן והצרעה: קוונטומאניה׳. תמונה: דיסני/מארוול.

ג'ונתן מג'ורס

ההיילייט הכי גדול בסרט זה 'קאנג הכובש'- ג'ונתן מג'ורס כובש את המסך ומפיל אותו עם כריזמה מטורפת, נוכחות מאיימת וכל זה מגובה ברגישות. הוא שחקן ענק ואין לי מושג מאיפה הוא הגיע ואני בטוח שעוד נשמע עליו רבות. הוא לקח נבל שבכתיבה שלו קצת בעייתית ולא מביאה דמות בעלת רבדים גדולים ועמוקים. אבל, הוא עושה ממנה מטעמים. האכזריות שלו לא סתמית, אלא מגיעה עם סיפור עמוק ומעניין שלא חשפו לנו אותו במלואו בסרט הזה! רציתי לדעת עליו יותר, להבין את סיפור מקור שלו יותר לעומק. חושב שהוא מפוספס מבחינת כתיבה ולדעתי היה צריך לקבל סיום ראוי יותר. אבל, לכו תדעו! אולי עוד נשמע עליו בהמשך.. עם מארוול אי אפשר לדעת. בקיצור, ג'ונתן כישרון ענק לדעתי.


פול ראד

נהדר, מושלם כסקוט לאנג, הוא מצחיק, כיפי, טיימינג קומי מושלם. הוא משדרג את הסרט ובאמת מצחיק. היו לו המון רגעים נהדרים בסרט המון! והוא עושה את זה בלי מאמץ. שאפו ענק ורק שימשיך!


מייקל דאגלס

קצת מפוספס הפעם לדעתי ונראה כי חתכו קטעים שלו בעריכה כי מורגש שם חוסר. לא כל-כך מפריע.


מישל פייפר

מדהימה! שמח שהרחיבו לה את הסיפור בסרט הזה. ראויה ביותר. אולי הייתי מוסיף לה רומן עם קאנג במקום עם ביל וזה אפילו מעניין יותר!


קתרין ניוטון

קאסי לאנג, לא טובה, קרה,טכנית, מנוכרת ולא אהבתי בכלל.


ביל מארי

לורד קריילאר, הוא שחקן טוב. אבל כאילו ההופעה שלו לא הייתה נחוצה מידיי ויכלו להעביר את 10\15 דקות האלה בלעדיו. הוא לא היה נחוץ, חוץ מסתם לתת לו מקום.



לסיכום:

היו למארוול גרועים יותר, היו לה טובים יותר. לא מדובר בטופ שלה. אבל, החוויה כיפית, קולנועית, גדולה ומארוולית. הייפ גדול מידיי על אחלה סרט סולו. כשהולכים בלי הציפייה לנוקמים התוצאה טובה.

3.5




פורסם במקור בחשבון האינטסגרם the_geekmovie_critic.

 
קצת על The Critic:
ליטל גלעם

היי, אני "The Critic" ואני כותב סקירות וביקורות לסרטים וסדרות שאני רואה בעיקר גיקיות.

אני בוגר בית הספר למשחק "יורם לוינשטיין" וכחלק מעיסוקי גם שחקן. מאז שהייתי קטן אהבתי סרטים וסדרות גיקים, גיבורי-על ובטח מארוול. כמעריץ מושבע של מארוול תמיד היה לי הרצון להביע את דעתי על הסרטים שלהם ועם הלימודי משחק התחבר לי באופן טבעי לפתוח את העמוד הזה בו אני סוקר ומבקר את הסרטים שאני רואה מנקודת מבטו של שחקן. מקווה שתהנו מהכתיבה ומוזמנים לכתוב לי את דעתכם.

 






01/03/2023

הסרט לא ניסה להיות משהו אחר בכוונה שלו ולהפוך להיות סרט גדול יותר. לא. זה סרט אנטמן קלאסי וטוב שכך.

״The Critic״ חושב שהתסריט קצת מוסבר מידיי ולעיתים מזלזל באינטליגנציה של הצופה, אבל זה נסלח כי זה לא הפריע, רק קצת האט את הקצב.

פרסומת

bottom of page